Interview met Esther Hoeksema, marketingmanager IWelcome: De rol van marketing in Identity Management

Wat kunnen veel organisaties volgens u nog verbeteren aan het beschermen, beveiligen en managen van hun klantgegevens?

Je ziet bij veel organisaties dat informatiestromen door elkaar heen lopen. Organisaties communiceren via verschillende platformen met hun klanten en gegevens worden opgeslagen in verschillende databases die vaak niet met elkaar verbonden zijn. Onder de AVG zijn organisaties verplicht om één overzicht van persoonsgegevens te kunnen laten zien, maar ook voor bv een goede klantenservice en gerichte marketing is het belangrijk dit goed op orde te hebben.

Welke belangrijke trends en ontwikkelingen zijn er op het gebied van het beschermen, beveiligen en managen van de klantidentiteit?

Privacy en de wens van de klant (en daarmee de klantidentiteit) komt steeds meer centraal te staan. Pas als de klant zijn of haar data met een organisatie wil delen, zal dit gebeuren. Daarnaast is onder de AVG het aantonen van toestemming voor het verwerken van persoonsgegevens verplicht geworden. Organisaties zijn zich steeds meer bewust van de urgentie van een goede 'Consent Lifecycle Management' oplossing.

Waarom denkt u dat het voor deelnemers belangrijk is om dit congres bij te wonen?

Identity Management is veel meer dan alleen het verlenen van toegang en beveiligen van informatie; het is de basis van een goede marketingstrategie. IT en business moeten hier samen uit zien te komen. Het Customer Identity congres kan beide disciplines bedienen. Het laat zien wat er technisch mogelijk is, maar ook hoe Identity Management kan helpen bij het bouwen van duurzame vertrouwensrelaties met klanten.

Interesse om het congres bij te wonen? Meld u direct aan