Programma

Ontbijt 08:00 uur

Ontbijt voor genodigden

Ontvangst 08:30 uur

Ontvangst en registratie

Opening 09:15 uur

Opening van het congres

Deelnemers aan het congres worden verwelkomt door dagvoorzitter Sven Polak en Feyenoord clubicoon Ben Wijnstekers.

Keynote 09:30 uur

Inferring user identities

Mitchell Wyle is directeur toegepaste wetenschap en technologie in eBay's New Product Development (NPD). Dit team ontwikkelt nieuwe eBay-services op basis van AI-technologie, waaronder een shop-bot voor het kopen en verkopen of voor de klantenservice, computervisie-applicaties voor het zoeken, vergelijken en winkelen, en public-cloud mobiele apps / mobiele webapps.

Dr. Wyle is verantwoordelijk voor identiteit, personalisatie, beveiliging en de infrastructuur bij NPD. Mitchell biedt in deze sessie waardevolle tips voor het modelleren van de ware identiteit van een bezoeker van een website. Bezoekers van een site en zelfs de accounts die ze maken, zijn geen mensen of 'gebruikers'. Het kunnen goede of kwaadwillende bots zijn, slechte acteurs (criminelen) of gebruikers van gedeelde accounts. Mensen die zich aanmelden bij uw systemen met verschillende accounts / apparaten, kunnen u dus een verkeerd beeld van hun identiteit geven. Mitchell legt enkele benaderingen en methoden uit om de werkelijke identiteiten van uw online bezoekers te modelleren.

Aan het einde van deze sessie bent u op verschillende manieren geïnformeerd over relaties tussen mensen, bots, huishoudens en andere accounts op uw online service om een ​​beeld te krijgen van uw digitale klant om hen uiteindelijk een veilige, naadloze en persoonlijke ervaring te bieden.

Interactieve sessie 10:05 uur

Strategie Café – De spagaat die personalisering en security heet

Organisaties zitten in een spagaat: Klanten stellen steeds meer eisen: het moet gemakkelijk, snel en persoonlijk, maar eigenlijk willen klanten niet teveel gegevens delen en moet hun data wel absoluut in veilige handen zijn.

Hoe kunnen organisaties hiermee omgaan? Deelnemers wordt na hun inschrijving gevraagd om een stelling aan te leveren. De meest prikkelende stellingen behandelen we in deze sessie.

Keynote 11:20 uur

Optimaliseer klantvertrouwen en klantbinding met API’s

Als organisatie wilt u uw klanten een veilige en naadloze klantervaring bieden. Bovendien wilt u zoveel mogelijk data van uw prospects en klanten verzamelen. Met Customer Identity & Access Management wilt u omzetgroei stimuleren door gebruik te maken van identiteitsgegevens van klanten. Als CIAM-processen omslachtig zijn voor uw klanten, is de kans groot dat zij afhaken. In deze sessie vertelt Frank Benus, CIAM en API specialist bij Okta, op basis van concrete use cases, hoe API’s bijdragen aan de groei van uw klantenbestand en hoe API’s u helpen om relaties met klanten optimaal te benutten.

Keynote 11:50 uur

CIAM – Consumer Security and Trust

Veel organisaties ondervinden uitdagingen omdat oplossingen voor het beschermen, beveiligen en managen van klantidentiteiten zijn ontkoppeld van de enterprise identity management-systemen. In deze verfrissende keynote laat Vinicius do Valle Fraga, Director Oracle Cloud Platform en Product Manager – EMEA, aan de hand van actuele trends en klantvoorbeelden zien hoe deze twee geïntegreerd kunnen worden en uw organisatie vooruit helpen. Zo deelt Vinicius zijn kennis op gebied van Social Login, Adaptive Authentication, Context-gebaseerde toegang en het zonder wachtwoorden gebruik maken van op standaard gebaseerde protocollen. Hij neemt u mee in hoe u de gebruikerservaring kunt verbeteren door gebruik te maken van de nieuwste innovaties, zoals Chatbot, of hoe u verschillende organisaties kunt laten profiteren van Blockchain Identity-oplossingen om de time-to-market te versnellen.

LET OP: Deze sessie is Engelstalig

Workshop 13:35 uur

Leer veilig en makkelijk online zaken doen met de digitale identiteit van uw klant

Tijdens deze interactieve workshop ervaart u de customer journey van uw potentiële klant. U krijgt inzicht in zijn of haar user experience en leert hoe u optimaal gebruik kunt maken van de digitale identiteit van uw klant. Dat doen we door samen met u het moment van afhaken en de conversie in kaart te brengen. Vervolgens sparren we over hoe u uw online klanten toegevoegde waarde biedt in termen van gemak en snelheid, terwijl u rekening houdt met wet- en regelgeving.

Na deze workshop weet u:

- hoe u de digitale identiteit van uw klant optimaal kunt integreren in uw customer journey
- waar conversie in uw onboarding mogelijk is
- hoe u gemak en veiligheid toevoegt aan uw customer journey

Break-out sessie A 13:35 uur

GDPR voor Marketing: bouwen aan een vertrouwensband met klanten

De nieuwe Europese privacy-wetgeving zorgt voor veel onrust. Hoe kun je een goede relatie opbouwen met je klanten als je niet meer allerlei persoonlijke gegevens mag vragen en bewaren? En haken (potentiele) klanten niet massaal af als ze voor elk detail dat ze invullen toestemming moeten geven? Uit onderzoek blijkt dat organisaties nog ver achterlopen met het implementeren van consent (toestemming). Terwijl het voor een goede klantrelatie met een steeds kritischere consument onmisbaar is. In deze break-out sessie wordt middels een open en interactieve demo gepresenteerd hoe GDPR en Marketing wel degelijk samengaan.”

Keynote 14:35 uur

Juridische kwesties bij het beschermen, beveiligen en beheren van klantgegevens

Tijdens deze heldere sessie krijgt u uitleg over wat u juridisch gezien wel en niet mag doen met uw klantgegevens. mr. Rion Rijker CIPP/E, CIPM gaat in op de AVG en vertelt u over de aankomende e-Privacy Verordening (ePV), de vervanger van de Telecommunicatiewet en Cookiewet. De ePV is veel specifieker dan de AVG en bevat regels over onder andere e-mail, cookies en telemarketing. Ook geeft Rion enkele tips over profiling met betrekking tot wetgeving. Kortom, een sessie die u niet mag missen als u het optimale uit uw online verkregen klantgegevens wilt halen binnen de kaders van de wet!

Keynote 15:45 uur

Zet anonieme bezoekers om in bekende klanten (binnen de kaders van wet- en regelgeving)

Organisaties streven ernaar om klanten en externe partners innovatieve gedigitaliseerde diensten aan te bieden, maar hebben moeite om de juiste balans te vinden tussen een naadloze klantervaring en robuuste beveiligingsmaatregelen.

Enerzijds moeten de privacygegevens van klanten worden beschermd tegen fraude of diefstal, terwijl anderzijds moet worden voorkomen dat onbevoegde of ongewenste personen bij gevoelige of vertrouwelijke informatie kunnen komen. Bovendien heeft de klant behoefte aan gebruikersgemak, terwijl organisaties van hun klanten een uniform klantbeeld willen creëren. De wet- en regelgeving maakt deze uitdaging extra moeilijk.

In deze keynote deelt Serge Kerremans hoe organisaties, gedurende de hele levenscyclus van de klant, de controle over alle identiteitstypes bereiken en behouden. Hierbij rekening houdend met een customer journey, die in balans is met beveiliging en compliance.

Keynote 16:10 uur

Blockhain voor Customer Identity & Access Management

Blockchain zou een manier kunnen zijn om een betrouwbaar klantbeeld te hebben, klantvertrouwen te krijgen en een optimale user experience te bieden. Welke mogelijkheden ziet de Rabobank? En met welke initiatieven is zij bezig? Deze sessie geeft in een half uur een schets van hoe blockchain toegepast zou kunnen worden voor CIAM. Hiervoor schetst Henk Marsman, IAM expert bij de Rabobank, de karakteristieken van CIAM en de functionele vragen die dat oplevert waar we met blockchain misschien iets mee kunnen.

Keynote 16:40 uur

Social engineering case: Bank hack of customer identities

Deze talk neemt jullie mee op reis door de schaduw-netwerken waar het gaat om de toegang tot informatie. Een wereld waarin de lijn tussen toeschouwer, participant, manipulator of gemanipuleerde onduidelijk is. Customer Identity is van vitaal belang voor uw business. Het vertrouwen van de klant is uw bestaansrecht. Wat nu als de gegevens van uw klanten het doelwit worden van social engineers? Hoe gaan zij te werk? Wat is profiling en pre-texting? En hoe werkt gedragsmanipulatie en ontlokken van vertrouwelijke informatie. Uiteindelijk zult u inspiratie opdoen terwijl we onze kennis delen hoe we samen social engineering kunnen counteren!

Afsluiting 17:15 uur

Afsluiting door de dagvoorzitter gevolgd door de netwerkborrel

De dagvoorzitter sluit de dag op gepaste wijze af.